[8.1] Dogłębna analiza leczenia Resto Shamanem, cz. 2: TALENTY


TALENTY 


Kolejny post i kolejny temat - tym razem talenty PvP. Krótko omówię co i jak - dzisiaj się nie będę rozpisywał.
Co będzie dzisiaj?
  • Talenty postawowe 
  • Talenty PvP 
a wszystko z opisami i krótką informacją

Co w kolejnych częściach?
  • W najbliższej przyszłości omówię zagadnienia: 
  • Zaawansowane pozycjonowanie totemów 
  • Matematyczne obliczenia dla talentów 
  • Azerite Trait pod Resto 
Talenty podstawowe:
Poniżej tabela z zestawieniem talentów do PvP. Kolorem zielonym oznaczone talenty powszechnie wybierane, żółtym - talenty dobre tylko w specyficznych sytuacjach, czerwonym - talenty byle jakie.





15 lvl:
  • Torrent - Zwiększa początkowy heal z Riptide o 30% - na patchu 8.0 był dość dobrym talentem, jednak obecnie jego rola znacznie została osłabione. Nerf Riptide bardzo osłabił go i ciężko go polecić. 
  • Undulation - Co trzeci Healing Wave albo Healing Surge leczy za dodatkowe 50%. Kiedy Unleash i Riptide nic nie leczył, był to obowiązkowy talent. Obecnie leczenie Rshama na castach jest na tyle mocne, że szkoda tracić punktu na taki talent. 
  • Unleash Life - Kolejny heal jest o 35% mocniejszy, dodatkowo leczy, 15sec CD. Obowiązkowy talent. Po nerfie Riptide (zabranie 1 stacka i dodatkowego heala po refreshu z PvP talentów + osłabienie Riptide z hotfixem) jest to główny instant heal. Leczy naprawdę dużo. 


30 lvl:
  • Echo of the Elements - Riptide, Healing Stream Totem i Lava Burst mają teraz 2 stacki. Inne efekty resetujące pozostały CD będa dawać 1 stack. - Przed nerfem Riptide był to naprawdę ciekawy talent - miało się 3 stacki Riptide + Unleash (masa instant heali). Obecnie jego rola została osłabiona, a leczenie bez Earth Shielda jest kłopotliwe. Jednak wydaje się dalej dobry na specyficzne sytuacje - gdy występują problemy z leczeniem wielu targetów (doty), a single target presja jest niewielka (Earth Shield nie daje aż takiej przewagi). 
  • Deluge - Chain Heal leczy dodatkowe 20% target z efektem Healing Rain albo Riptide - talent bardziej PvE niż PvP. Nie widzę zastosowania tego talentu (no może na RBG, bawiąc się specem pod Chain Heal, który dostał gigantycznego buffa). 
  • Earth Shield - Zwiększa heal na targecie o 10% i powoduje losowe uleczenie targetu gdy ten otrzyma obrażenia, 9 stacki. Earth Shield może być tylko na jednym targecie jednocześnie - Obowiązkowy talent. Leczenie bez Earth Shielda wydaje się jakoś mało efektywne. 


45 lvl:
  • Spirit Wolf - W wilku dostajesz 5% zwiększony speed i 5% redukcji dmg co 1 sec, stackuje się 4 razy - jeśli Earthgrab Totem wydaje się beznadziejny (team ma za dużo rootów, albo nie ma co rootować) to wilk jest nr 1. Dodatkowo fajny na teamy, które switchują i przed stunem wejdziemy w wilka. Trzeba pamiętać, że da się go dispelować. 
  • Earthgrab Totem - Przyzywa totem w wybrane miejsce na 20 sec. Pulsuje co 2 sec rootując wszystkich w zasięgu 8 yardów na 8 sec. Dodatkowo spowalnia o 50%, 30 sec CD - nr 1 talent. Dodatkowe rooty czy spowolnienie pozwalają spokojnie przekitować większość koło słupów. Można robić akcje Root + Stun, Root + Solar, Root + Mana Drain. 
  • Static Charge - redukuje CD Capacitor Totemu o 5 sec za każdego, którego ten totem zestunuje, maksymalnie do 20 sec redukcji - wydaje się naprawdę beznadziejnym talentem, na RBG widać tę redukcję - na arenach przy ludziach myślących nic nie daje. 


60 lvl:
  • Ancestral Vigor - Target, który leczę Healing Wave, Healing Surge, Chain Heal, albo pierwszy heal Riptide zwiększa o 10% max HP targetu na 10 sec. - beznadziejny talent na PvP 
  • Earthen Wall Totem - Przyzywa totem, który ma tyle HP co Shaman na 15 sec. Stała wartość obrażeń z każdego ataku na ludzi w zasięgu 10 yardów od totemu zostaje przetransferowana na totem, 1 min CD - Obowiązkowy talent. Dostał na 8.1 nerfa o 30% na PvP, ale dalej nic lepszego nie ma, a dobrze użycie znacznie zwiększa szanse na przeżycie. 
  • Ancestral Protection Totem - Przyzywa totem pod nogi targetu na 30 sec. Wszyscy w zasięgu 20 yardów od totemu otrzymują dodatkowo 10% HP. Jeżeli, ktoś umrze w zasięgu totemu, zostanie on poświęcony by ożywić tę osobę z 20% hp i many, 5 min CD - tragedia, lepiej nie ruszać. 


75 lvl:
  • Nature's Guardian - Kiedy życie spada poniżej 35% hp, leczy za 20% hp. 45 sec CD. Obowiązkowy talent. Co switch może nas uratować od zgonu. Warto pamiętać, by bez CC nie spadać poniżej 35% HP, bo za bardzo nie da się śledzić jego CD (może addon?) 
  • Graceful Spirit - Redukuje CD Spiritwalker's Grace o 60 sec i zwiększa szybkość poruszania się o 20% kiedy jest aktywny. - okazjonalnie może okazać się naprawdę dobrym talentem, gdy połączy się go z PvP talentem do immuna na silence (co minutę). 
  • Wind Rush Totem - Przyzywa totem na 15 sec, który przyspiesza sojuszników w zasięgu 10 yardów o 60% na 5 sec. 2 min CD - tragedia 


90 lvl:
  • Flash Flood - kiedy wykorzystamy stack Tidal Waves to skraca cast kolejnego leczenia o 20% - Obowiązkowy talent. Praktycznie daje to samo co Tidal dla Healing Wave. 
  • Downpour - Leczy do 6 osobników w zasięgu 12 yardów, CD zwiększa się o 5sec za każdego uleczonego, 5 sec CD - Wydaje się naprawdę ciekawym talentem. Tak naprawdę nie jest zły, bo to praktycznie to samo co było w artefakcie dla Resto. Można by nim leczyć ludzi w Smoke Bomb, albo za słupami. Problem jest w talencie powyżej - jest za dobry. 
  • Cloudburst Totem - Przyzywa totem na 15 sec,, który zbiera heal. Kiedy totem się kończy bądź zostaje zniszczony zebrany heal zostaje uwolniony lecząc wszystkich w zasięgu 40 yardów za 30% całości heala wykonanego w czasie jego trwania. Wartość heala zostaje podzielona równo między targety w zasięgu totemu, 30 sec CD - gdyby nie zamieniał Healing Stream Totemu to byłby fajny, niestety tamten totem robi za duży heal (tu mogą być przypadki, że nic nie uleczy). 

100 lvl:
  • High Tide - Każde wydane 40k many daje buff, pozwalając kolejnym 2 Chain Healom uleczyc za dodatkowe 20% i skok leczenia nie jest przy tym redukowany - talent bardziej na RBG (jak ktoś gra pod PvP talent do Chain Heala), na areny raczej słaby. 
  • Wellspring - Tworzy fale wody płynącą do przodu, leczącą wszystkich sojuszników w zasięgu szerokiego łuku przed tobą, 1,5 sec cast, 20 sec CD - byle co, byle jakie. 
  • Ascendance - Transformacja w Water Ascendant na 15 sec, powoduje zdublowanie leczenia i rozprowadzenie go równomiernie na rannych sojuszników, 3 min CD - Obowiązkowy talent. Jest to naprawdę mocna odpałka. Na RBG też wydaję się bardzo mocna bo leczy się 2x tyle (100% target i 100% dzielone między wszystkich w zasięgu 20 (?) yardów) 


Talenty PvP:
Poniżej przedstawię wszystkie talenty PvP w kilku kategoriach - wyjście z CC, obowiązkowe, okazjonalne, beznadziejne.

Wyjście z CC
  • Gladiator's Medallion - Usuwa efekty ograniczenia ruchu postaci oraz efekty CC w PvP. 2 min CD. - Podstawowy talent, dobry na każdą okazję. Działa jak kiedyś trinket. 
  • Adaptation - Pełny efekt CC o czasie trwania 5 sec lub więcej zostaje zdjęty. Efekt może wystąpić raz na 1 min.​ Ma w sumie jedno zastosowanie - gramy Orkiem i trafimy na Hunt + Ret + Heal. Stun nigdy nie będzie zdjęty, tylko co 2 trap (jeśli dostaniemy go co CD). Gdy mamy DH w teamie to każdy trap będzie zdejmowany. UWAGA! Niebezpieczny, bo ludzie będą wymuszać proca i odpalać się, gdy będzie na nim CD. 
  • Relentless - Czas trwania efektów CC zredukowany o 20%. Nie sumuje się z podobnymi efektami (Orkowy racjal) - jeśli mamy problem z masą CC i trink nic nie daje. Dodatkowo wydaje się dobry na Fire Magów, którzy męczą nas kombinacją Breath + Poly (jesteśmy w stanie przerwać Poly). 

Obowiązkowe
  • Ancestral Gift - daje odporność na Silence i Interrupty przez 5 sec po użyciu Spiritwalker's Grace - tu nie trzeba nic tłumaczyć. Co 2 minuty mamy niedispelowalnego immuna przy castach, z talentem Graceful Spirit co minutę. 
  • Grounding Totem - przyzywa totem z 5 HP pod nogi, który wyłapuje wszystkie spelle na siebie. Nie przejmuje umiejętności AoE. Trwa 3 sec, 30 sec CD - obowiązkowo praktycznie na każda arenę. Ma multum zastosowań - od przejmowania CC (Poly, Cyclone itd), przez ochrona przed przerwaniem castów (łapie interrupta od DK, DH, Maga, Locka, Shamana + gripa DK), aż po wzmocnienie gry defensywnej bądź ofensywnej (przejmowanie spelli przy presji jednej ze stron). 

Okazjonalne
  • Cleansing Waters - Chain Heal i Healing Rain maja zwiększona szansę na crit o 20% i przy krytycznym leczeniu dispelują target ze wszystkiego co magiczne - ogólnie wydaje się bardzo fajne. Testowałem to na RBG i robi straszny chaos: jeden chain heal i lata się w horrorach od dispelowania Vampiric Touch albo Silencach od Unstable Affliction. Przy Healing Rain zabawa jest 10x większa bo nigdy nie wiesz, kiedy dostaniesz Silenca albo Horrora i czy przypadkiem nie zdispeluje ci tego efektu, jak będziesz tam stał. Zastosowanie ma za to fajne do wyciągania z CC, jeśli stoisz w Healing Rain. 
  • Electrocute - Kiedy uda ci się coś zPurgować to zakłada dotę bijącą przez 3 sec - jest dobre do presji, niestety już nie robi takiego dmg jak kiedys. 
  • Skyfury Totem - Przyzywa totem z 5 HP pod nogi na 15 sec, który zwiększa krytyczny efekt dmg albo healingu wszystkich w zasięgu 40yardów o 20% - bardzo dobry do gry z casterami albo na RBG, niestety do leczenia daje niewiele. Trzeba pamiętać, że Crit z leczenia na Skyfury będzie tylko 10% większy od Crita bez tego totemu (w części o mechanikach gry opiszę czemu tak się dzieje). 
  • Spectral Recovery - W wilku leczysz się za 3% hp co 2 sec i dodatkowo zwiększa ci speed w wilku o 10% - bardzo dobry talent do kitowania. Dodatkowo działa inaczej niż talent Spirit Wolf. Normalny wilk biega z prędkościa 130% i da się go spowolnić max do 100%, z wystackowanym Spirit Wolfem ma się 150% i też nie da się spowolnić poniżej 100%, natomiast 10% z tego talentu dodaje się do bazowego speeda i tego po spowolnieniu - nie da się nas spowolnić poniżej 110%. 
  • Swelling Waves - Kiedy castujesz Healing Surge na siebie to leczysz się dodatkowo za 50% tej wartości po 3 sec - dobre na teamy, które męczą szamana i jest mało okazji do castów. Jeden cast na niskim HP i jesteśmy bezpieczni. 
  • Tidebringer - Co 8 sec daje buffa, który skraca cast Chain Heala o 50% i zwiększa skok leczenia o 100%, max 2 stacki (dalej jest 50% redukcji) - po buffie Chaina na PvP (+50%) jest naprawdę dobry na RBG. Na areny taki sobie, sensowny przy ciągłej presji na 2-3 targety. Trzeba uważać na manę.
  • Voodoo Mastery - Skraca CD Hexa o 20 sec - dobry talent jeśli chcemy bawić się z CC (na 2s może być potrzebny) 

Beznadziejne
  • Counterstrike Totem - Przyzywa totem z 5 HP pod nogi na 15 sec. Kiedy przeciwnik w zasięgu 20 yardów od totemu zdaje dmg to totem zadaje w niego 100% tego DMG - totem nie działa za słupami, ścianami, robi jakoś mało dmg i jest bardzo łatwy do rozwalenia, szkoda na niego czasu. 
  • Spirit Link - Łączysz się wiązką z dwoma sojusznikami w zasięgu 15 yardów. 25% dmg jaki otrzymuje ktoś z Linka przenosi się na pozostałych. Połączeni otrzymują większy o 100% heal z Chain Heala i Healing Raina, trwa 24 sec, 1,5 sec cast, zamienia Spirit Link Totem - ma same wady i zjada niebotyczne ilości many. 

Na dzisiaj to tyle.

Komentarze

  1. Właśnie próbuje grać Rshamem i coś nie mogłem się zdecydować jakie talenty brać. Chociaż potwierdziłeś moje przekonania i tok myślenia że były słuszne. Jakbyś jeszcze o Enhu tak zrobił bloga. Dzięki za poświęcony czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje podejście do poradników jest takie: dopiero jak zacznę naprawdę ogarniać jakąś klasę, rozegram się i wbije cokolwiek to dopiero mogę podejść do tematu.
      Dlatego, jeśli są jakieś sugestie (np. poradniki o Ehnu) to szukam ludzi ogarniętych w danym temacie i po jakimś czasie powinno się coś pojawiać.

      Usuń
    2. Czyli mówisz że zamierzasz taki poradnik ogarnąć dla enha?

      Usuń
    3. Sam chwilowo nie mam czasu na grę enhem (uczę się ele, piszę 2 nowe poradniki, zmieniam od podstaw formularz do obliczeń bo itemy się zmienił, analizuje co się pozmieniało w sezonie i do tego w pracy mam sporo projektów), ale poszukuje kompetentnego enha. Nie ma za dużego wyboru w ludziach, ale może coś się uda załatwić. Obecnie udało się znaleźć ludzi na Booma, DH, Wara, Shadowa i na oku mam jeszcze paru (Maga, Huntera, Rogala, Monka)

      Usuń
  2. Cześć kiedy wbijesz do gry może coś podpiwiesz czytam ten poradnik Ale porozmawial bym na tsie jesteśmy w tej samej gildii uczę się grać

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz