[7.2.5] Restoration Shaman - analiza leczenia w PvP - Legion
Dzisiejszy temat męczył mnie od jakiegoś czasu. Zastanawiałem się jak leczyć Shamanem na arenach by wytrzymać presję i jednocześnie nie spłukać się z many - co było kluczowe po nerfie mana regenu do 70% w PvP. Chwilowo pod uwagę brałem tylko Healing Wave i Healing Surge na talencie Undulation. Jednak zastanawianie się do niczego nie prowadzi i jak przystało na prawdziwego inżyniera podszedłem do sprawy analitycznie. Zestawiłem wszystkie możliwe dane ze sobą, porównałem i wyciągnąłem wnioski. Dzisiaj się nimi z Wami podzielę.
Warunki początkowe:
- Wartości healingu dotyczą tylko Aren (działające PvP Template), dane procentowego wzrostu leczenia dotyczą Aren oraz stref Open PvP (crit w PvP różni się od tego w PvE),
- Losowe Buffy (Trinkety, Artefakt, Talenty) nie biorą udziału w analizie,
- Uwzględnione są tylko suche statystyki oraz idealna rotacja (riptide wzmacniający każdy Healing Surge, Skyfury co CD, równomierny rozkład prawdopodobieństwa wystąpienia Crit Heali),
- Uwzględniane są pasywne dodatki (mana regen po Crit Healu, co 3 heal mocniejszy itd.).
Co będzie sprawdzane:
- Wydajność leczenia targetu oraz siebie (odleczone punkty hp za 1 punkt many),
- Wydajność topowania (maksymalna wartość odleczonego hp),
- Zestawienie heali wraz z kosztem jednostkowym many,
- Idealna rotacja.
Zaczynamy więc od podstaw - dane dla 919ilvl.
Healing Surge:
- Heal podstawowy: 281,100k,
- Heal w PvP: 120% PvE -> 337,320k,
- Koszt Many: 44k,
- Odnowienie many: 0,6% max many za Crit,
- Szansa na Crit: 83,47% (27,43% bazowo + 56% Riptide)
Healing Weave:
- Heal podstawowy: 281,100k,
- Heal w PvP: 150% PvE -> 421,650k,
- Koszt Many: 19,8k,
- Odnowienie many: 1% max many za Crit,
- Szansa na Crit: 27,43%
Skyfury:
- Powinien dawać 20% (Tooltip) albo 30% (Hotfix) większy Crit Heal,
- Aktualnie (15.08.2017) daje 10% większy Crit Heal (165% Normal, 110% Crit)
Undulation:
- Co 3 heal jest 50% mocniejszy,
Swelling Waves:
- Heal na siebie leczy jeszcze raz za 50% hp po 3 sec
Obliczenia:
Pierwsza rzecz to wyliczenie kosztu many. Trzeba pamiętać, że każdy Crit Heal zwraca procentowo mane (Pasywna umiejętność Resurgence). Poniższa tabela przedstawia koszt many:
Zakładając, że Crit Heal w PvP wynosi 150% Normal Heal, a Skyfury Crit to 165% Normal Heal i 110% Crit Heal oraz można wzmacniać co 3 heal talentem, to otrzymujemy następującą listę. Szansa jest tylko wyznacznikiem (jak często pojawia się) danego typu heala przy ciągłym leczeniu jednym spellem i odpalaniu Skyfury co CD. Na zielono zaznaczone strefy interesujące nas - 83,5% heali z Surga to Crit, natomiast 72,5% heali z Wave to normalne heale.
Z tej części można wywnioskować:
- Jeżeli leczymy siebie to bardziej opłaca się uleczyć Healing Surgem na Skyfury i Undulation niż spamować normalne Healing Wave (by zachować manę),
- Jeśli mamy Undulation i do wyboru Wave albo Surge na siebie to wybieramy do danej sytuacji (zbliżony koszt many): Surge jak potrzeba dużego Heala (1,14mln heal), Wave jak potrzeba ciągłego Heala (623k heal).
- Do topowania siebie Healing Surge - 83,5% szansy na heal od 759k do 1,25mln,
- Do topowania kogoś: Healing Surge - 83,5% szansy na heal od 506k do 835k albo Healing Wave 72,5% szansy na heal 422k do 633k (przy ok 2x mniejszym koszcie many)
- Do leczenia kogoś praktycznie zawsze lepszy będzie Healing Wave. Jedyna okazja do topowania Surgem to Undulation z/bez Skyfury (heal większy niż normalne i na undulation heale z Wave. Surge - 759k-835k, Wave - 422k-759k).
- Bez Riptide nie opłaca się castować Surge, lepiej długiego Wave.
- Warto zauważyć, że przy leczeniu siebie Surge i Weave w większości czasu wypada bardzo podobnie, jeśli chodzi o koszt many - jednak przy niewielkim dmg zalecam leczyć się Wave bo jest 27,5% szansy na znacznie oszczędniejszy heal.
Aktualizacja 1:
Opłacalność:
Kolejną sprawą jest opłacalność leczenia tylko jednym z heali. To jak długo będziemy mieć manę, zależeć będzie od tego, jak będzie wyglądał rozkład leczenia w czasie i to czy skupiamy się na topowaniu kogoś z low HP, czy trzymanie HP dość wysoko.
Poniższa tabela określa średni koszt leczenia tym danym spellem (ilość odleczonego HP za 1 punkt many). Warto zauważyć, że lecząc Surgem i Wavem target, osiągamy praktycznie taki sam heal, przy ponad 2k większym koszcie many. W tym samym czasie natomiast o 50% więcej odleczymy siebie. Jest to dość istotne, gdyż pozwala ocenić w jakim stopniu jesteśmy w stanie się topować.
Opłacalność:
Kolejną sprawą jest opłacalność leczenia tylko jednym z heali. To jak długo będziemy mieć manę, zależeć będzie od tego, jak będzie wyglądał rozkład leczenia w czasie i to czy skupiamy się na topowaniu kogoś z low HP, czy trzymanie HP dość wysoko.
Poniższa tabela określa średni koszt leczenia tym danym spellem (ilość odleczonego HP za 1 punkt many). Warto zauważyć, że lecząc Surgem i Wavem target, osiągamy praktycznie taki sam heal, przy ponad 2k większym koszcie many. W tym samym czasie natomiast o 50% więcej odleczymy siebie. Jest to dość istotne, gdyż pozwala ocenić w jakim stopniu jesteśmy w stanie się topować.
Mastery:
Nie wolno zapominać o mastery, które leczy tym więcej, im ktoś ma mniej HP. Na 919ilvl jest go 113,89%. Zakładając, że Surgem leczy się ludzi na 30% hp, to leczy się ok 80% wiecej. Natomiast gdy Wave leczy się najczęściej w okolicach 70-75% hp, to heal zwiększa się o ok 30%.
Przy takich założeniach, tabela nam się delikatnie zmienia:
Przy takich założeniach, tabela nam się delikatnie zmienia:
Wynika z tego, że z niskich HP niemal tak samo opłacalne jest spamowanie siebie Surgami, jak trzymanie kogoś na wysokich HP H. Wave.
Komentarze
Prześlij komentarz