[8.1] Dogłębna analiza leczenia Resto Shamanem, cz. 2: TALENTY
TALENTY
Kolejny post i kolejny temat - tym razem talenty PvP. Krótko omówię co i jak - dzisiaj się nie będę rozpisywał.
Co będzie dzisiaj?
- Talenty postawowe
- Talenty PvP
Co w kolejnych częściach?
- W najbliższej przyszłości omówię zagadnienia:
- Zaawansowane pozycjonowanie totemów
- Matematyczne obliczenia dla talentów
- Azerite Trait pod Resto
Poniżej tabela z zestawieniem talentów do PvP. Kolorem zielonym oznaczone talenty powszechnie wybierane, żółtym - talenty dobre tylko w specyficznych sytuacjach, czerwonym - talenty byle jakie.
15 lvl:
- Torrent - Zwiększa początkowy heal z Riptide o 30% - na patchu 8.0 był dość dobrym talentem, jednak obecnie jego rola znacznie została osłabione. Nerf Riptide bardzo osłabił go i ciężko go polecić.
- Undulation - Co trzeci Healing Wave albo Healing Surge leczy za dodatkowe 50%. Kiedy Unleash i Riptide nic nie leczył, był to obowiązkowy talent. Obecnie leczenie Rshama na castach jest na tyle mocne, że szkoda tracić punktu na taki talent.
- Unleash Life - Kolejny heal jest o 35% mocniejszy, dodatkowo leczy, 15sec CD. Obowiązkowy talent. Po nerfie Riptide (zabranie 1 stacka i dodatkowego heala po refreshu z PvP talentów + osłabienie Riptide z hotfixem) jest to główny instant heal. Leczy naprawdę dużo.
30 lvl:
- Echo of the Elements - Riptide, Healing Stream Totem i Lava Burst mają teraz 2 stacki. Inne efekty resetujące pozostały CD będa dawać 1 stack. - Przed nerfem Riptide był to naprawdę ciekawy talent - miało się 3 stacki Riptide + Unleash (masa instant heali). Obecnie jego rola została osłabiona, a leczenie bez Earth Shielda jest kłopotliwe. Jednak wydaje się dalej dobry na specyficzne sytuacje - gdy występują problemy z leczeniem wielu targetów (doty), a single target presja jest niewielka (Earth Shield nie daje aż takiej przewagi).
- Deluge - Chain Heal leczy dodatkowe 20% target z efektem Healing Rain albo Riptide - talent bardziej PvE niż PvP. Nie widzę zastosowania tego talentu (no może na RBG, bawiąc się specem pod Chain Heal, który dostał gigantycznego buffa).
- Earth Shield - Zwiększa heal na targecie o 10% i powoduje losowe uleczenie targetu gdy ten otrzyma obrażenia, 9 stacki. Earth Shield może być tylko na jednym targecie jednocześnie - Obowiązkowy talent. Leczenie bez Earth Shielda wydaje się jakoś mało efektywne.
45 lvl:
- Spirit Wolf - W wilku dostajesz 5% zwiększony speed i 5% redukcji dmg co 1 sec, stackuje się 4 razy - jeśli Earthgrab Totem wydaje się beznadziejny (team ma za dużo rootów, albo nie ma co rootować) to wilk jest nr 1. Dodatkowo fajny na teamy, które switchują i przed stunem wejdziemy w wilka. Trzeba pamiętać, że da się go dispelować.
- Earthgrab Totem - Przyzywa totem w wybrane miejsce na 20 sec. Pulsuje co 2 sec rootując wszystkich w zasięgu 8 yardów na 8 sec. Dodatkowo spowalnia o 50%, 30 sec CD - nr 1 talent. Dodatkowe rooty czy spowolnienie pozwalają spokojnie przekitować większość koło słupów. Można robić akcje Root + Stun, Root + Solar, Root + Mana Drain.
- Static Charge - redukuje CD Capacitor Totemu o 5 sec za każdego, którego ten totem zestunuje, maksymalnie do 20 sec redukcji - wydaje się naprawdę beznadziejnym talentem, na RBG widać tę redukcję - na arenach przy ludziach myślących nic nie daje.
60 lvl:
- Ancestral Vigor - Target, który leczę Healing Wave, Healing Surge, Chain Heal, albo pierwszy heal Riptide zwiększa o 10% max HP targetu na 10 sec. - beznadziejny talent na PvP
- Earthen Wall Totem - Przyzywa totem, który ma tyle HP co Shaman na 15 sec. Stała wartość obrażeń z każdego ataku na ludzi w zasięgu 10 yardów od totemu zostaje przetransferowana na totem, 1 min CD - Obowiązkowy talent. Dostał na 8.1 nerfa o 30% na PvP, ale dalej nic lepszego nie ma, a dobrze użycie znacznie zwiększa szanse na przeżycie.
- Ancestral Protection Totem - Przyzywa totem pod nogi targetu na 30 sec. Wszyscy w zasięgu 20 yardów od totemu otrzymują dodatkowo 10% HP. Jeżeli, ktoś umrze w zasięgu totemu, zostanie on poświęcony by ożywić tę osobę z 20% hp i many, 5 min CD - tragedia, lepiej nie ruszać.
75 lvl:
- Nature's Guardian - Kiedy życie spada poniżej 35% hp, leczy za 20% hp. 45 sec CD. Obowiązkowy talent. Co switch może nas uratować od zgonu. Warto pamiętać, by bez CC nie spadać poniżej 35% HP, bo za bardzo nie da się śledzić jego CD (może addon?)
- Graceful Spirit - Redukuje CD Spiritwalker's Grace o 60 sec i zwiększa szybkość poruszania się o 20% kiedy jest aktywny. - okazjonalnie może okazać się naprawdę dobrym talentem, gdy połączy się go z PvP talentem do immuna na silence (co minutę).
- Wind Rush Totem - Przyzywa totem na 15 sec, który przyspiesza sojuszników w zasięgu 10 yardów o 60% na 5 sec. 2 min CD - tragedia
90 lvl:
- Flash Flood - kiedy wykorzystamy stack Tidal Waves to skraca cast kolejnego leczenia o 20% - Obowiązkowy talent. Praktycznie daje to samo co Tidal dla Healing Wave.
- Downpour - Leczy do 6 osobników w zasięgu 12 yardów, CD zwiększa się o 5sec za każdego uleczonego, 5 sec CD - Wydaje się naprawdę ciekawym talentem. Tak naprawdę nie jest zły, bo to praktycznie to samo co było w artefakcie dla Resto. Można by nim leczyć ludzi w Smoke Bomb, albo za słupami. Problem jest w talencie powyżej - jest za dobry.
- Cloudburst Totem - Przyzywa totem na 15 sec,, który zbiera heal. Kiedy totem się kończy bądź zostaje zniszczony zebrany heal zostaje uwolniony lecząc wszystkich w zasięgu 40 yardów za 30% całości heala wykonanego w czasie jego trwania. Wartość heala zostaje podzielona równo między targety w zasięgu totemu, 30 sec CD - gdyby nie zamieniał Healing Stream Totemu to byłby fajny, niestety tamten totem robi za duży heal (tu mogą być przypadki, że nic nie uleczy).
100 lvl:
- High Tide - Każde wydane 40k many daje buff, pozwalając kolejnym 2 Chain Healom uleczyc za dodatkowe 20% i skok leczenia nie jest przy tym redukowany - talent bardziej na RBG (jak ktoś gra pod PvP talent do Chain Heala), na areny raczej słaby.
- Wellspring - Tworzy fale wody płynącą do przodu, leczącą wszystkich sojuszników w zasięgu szerokiego łuku przed tobą, 1,5 sec cast, 20 sec CD - byle co, byle jakie.
- Ascendance - Transformacja w Water Ascendant na 15 sec, powoduje zdublowanie leczenia i rozprowadzenie go równomiernie na rannych sojuszników, 3 min CD - Obowiązkowy talent. Jest to naprawdę mocna odpałka. Na RBG też wydaję się bardzo mocna bo leczy się 2x tyle (100% target i 100% dzielone między wszystkich w zasięgu 20 (?) yardów)
Talenty PvP:
Poniżej przedstawię wszystkie talenty PvP w kilku kategoriach - wyjście z CC, obowiązkowe, okazjonalne, beznadziejne.
Wyjście z CC
- Gladiator's Medallion - Usuwa efekty ograniczenia ruchu postaci oraz efekty CC w PvP. 2 min CD. - Podstawowy talent, dobry na każdą okazję. Działa jak kiedyś trinket.
- Adaptation - Pełny efekt CC o czasie trwania 5 sec lub więcej zostaje zdjęty. Efekt może wystąpić raz na 1 min. Ma w sumie jedno zastosowanie - gramy Orkiem i trafimy na Hunt + Ret + Heal. Stun nigdy nie będzie zdjęty, tylko co 2 trap (jeśli dostaniemy go co CD). Gdy mamy DH w teamie to każdy trap będzie zdejmowany. UWAGA! Niebezpieczny, bo ludzie będą wymuszać proca i odpalać się, gdy będzie na nim CD.
- Relentless - Czas trwania efektów CC zredukowany o 20%. Nie sumuje się z podobnymi efektami (Orkowy racjal) - jeśli mamy problem z masą CC i trink nic nie daje. Dodatkowo wydaje się dobry na Fire Magów, którzy męczą nas kombinacją Breath + Poly (jesteśmy w stanie przerwać Poly).
Obowiązkowe
- Ancestral Gift - daje odporność na Silence i Interrupty przez 5 sec po użyciu Spiritwalker's Grace - tu nie trzeba nic tłumaczyć. Co 2 minuty mamy niedispelowalnego immuna przy castach, z talentem Graceful Spirit co minutę.
- Grounding Totem - przyzywa totem z 5 HP pod nogi, który wyłapuje wszystkie spelle na siebie. Nie przejmuje umiejętności AoE. Trwa 3 sec, 30 sec CD - obowiązkowo praktycznie na każda arenę. Ma multum zastosowań - od przejmowania CC (Poly, Cyclone itd), przez ochrona przed przerwaniem castów (łapie interrupta od DK, DH, Maga, Locka, Shamana + gripa DK), aż po wzmocnienie gry defensywnej bądź ofensywnej (przejmowanie spelli przy presji jednej ze stron).
Okazjonalne
- Cleansing Waters - Chain Heal i Healing Rain maja zwiększona szansę na crit o 20% i przy krytycznym leczeniu dispelują target ze wszystkiego co magiczne - ogólnie wydaje się bardzo fajne. Testowałem to na RBG i robi straszny chaos: jeden chain heal i lata się w horrorach od dispelowania Vampiric Touch albo Silencach od Unstable Affliction. Przy Healing Rain zabawa jest 10x większa bo nigdy nie wiesz, kiedy dostaniesz Silenca albo Horrora i czy przypadkiem nie zdispeluje ci tego efektu, jak będziesz tam stał. Zastosowanie ma za to fajne do wyciągania z CC, jeśli stoisz w Healing Rain.
- Electrocute - Kiedy uda ci się coś zPurgować to zakłada dotę bijącą przez 3 sec - jest dobre do presji, niestety już nie robi takiego dmg jak kiedys.
- Skyfury Totem - Przyzywa totem z 5 HP pod nogi na 15 sec, który zwiększa krytyczny efekt dmg albo healingu wszystkich w zasięgu 40yardów o 20% - bardzo dobry do gry z casterami albo na RBG, niestety do leczenia daje niewiele. Trzeba pamiętać, że Crit z leczenia na Skyfury będzie tylko 10% większy od Crita bez tego totemu (w części o mechanikach gry opiszę czemu tak się dzieje).
- Spectral Recovery - W wilku leczysz się za 3% hp co 2 sec i dodatkowo zwiększa ci speed w wilku o 10% - bardzo dobry talent do kitowania. Dodatkowo działa inaczej niż talent Spirit Wolf. Normalny wilk biega z prędkościa 130% i da się go spowolnić max do 100%, z wystackowanym Spirit Wolfem ma się 150% i też nie da się spowolnić poniżej 100%, natomiast 10% z tego talentu dodaje się do bazowego speeda i tego po spowolnieniu - nie da się nas spowolnić poniżej 110%.
- Swelling Waves - Kiedy castujesz Healing Surge na siebie to leczysz się dodatkowo za 50% tej wartości po 3 sec - dobre na teamy, które męczą szamana i jest mało okazji do castów. Jeden cast na niskim HP i jesteśmy bezpieczni.
- Tidebringer - Co 8 sec daje buffa, który skraca cast Chain Heala o 50% i zwiększa skok leczenia o 100%, max 2 stacki (dalej jest 50% redukcji) - po buffie Chaina na PvP (+50%) jest naprawdę dobry na RBG. Na areny taki sobie, sensowny przy ciągłej presji na 2-3 targety. Trzeba uważać na manę.
- Voodoo Mastery - Skraca CD Hexa o 20 sec - dobry talent jeśli chcemy bawić się z CC (na 2s może być potrzebny)
Beznadziejne
- Counterstrike Totem - Przyzywa totem z 5 HP pod nogi na 15 sec. Kiedy przeciwnik w zasięgu 20 yardów od totemu zdaje dmg to totem zadaje w niego 100% tego DMG - totem nie działa za słupami, ścianami, robi jakoś mało dmg i jest bardzo łatwy do rozwalenia, szkoda na niego czasu.
- Spirit Link - Łączysz się wiązką z dwoma sojusznikami w zasięgu 15 yardów. 25% dmg jaki otrzymuje ktoś z Linka przenosi się na pozostałych. Połączeni otrzymują większy o 100% heal z Chain Heala i Healing Raina, trwa 24 sec, 1,5 sec cast, zamienia Spirit Link Totem - ma same wady i zjada niebotyczne ilości many.
Na dzisiaj to tyle.
Właśnie próbuje grać Rshamem i coś nie mogłem się zdecydować jakie talenty brać. Chociaż potwierdziłeś moje przekonania i tok myślenia że były słuszne. Jakbyś jeszcze o Enhu tak zrobił bloga. Dzięki za poświęcony czas.
OdpowiedzUsuńMoje podejście do poradników jest takie: dopiero jak zacznę naprawdę ogarniać jakąś klasę, rozegram się i wbije cokolwiek to dopiero mogę podejść do tematu.
UsuńDlatego, jeśli są jakieś sugestie (np. poradniki o Ehnu) to szukam ludzi ogarniętych w danym temacie i po jakimś czasie powinno się coś pojawiać.
Czyli mówisz że zamierzasz taki poradnik ogarnąć dla enha?
UsuńSam chwilowo nie mam czasu na grę enhem (uczę się ele, piszę 2 nowe poradniki, zmieniam od podstaw formularz do obliczeń bo itemy się zmienił, analizuje co się pozmieniało w sezonie i do tego w pracy mam sporo projektów), ale poszukuje kompetentnego enha. Nie ma za dużego wyboru w ludziach, ale może coś się uda załatwić. Obecnie udało się znaleźć ludzi na Booma, DH, Wara, Shadowa i na oku mam jeszcze paru (Maga, Huntera, Rogala, Monka)
UsuńCześć kiedy wbijesz do gry może coś podpiwiesz czytam ten poradnik Ale porozmawial bym na tsie jesteśmy w tej samej gildii uczę się grać
OdpowiedzUsuń